Szukaj

czwartek, 27 października 2016

Jak rozliczyć się za odpady i opakowania za rok 2016

Nowe certyfikowane warsztaty online
Zobacz wersję online.

Organizator:

Patronat medialny:

Za uchybienia związane z gospodarowaniem odpadami
grozi kara nawet do 1 000 000 zł!

Od 1 stycznia 2016 roku obowiązują nowe przepisy przejściowe dot. sprawozdawczości odpadowej, a od 17 lutego nowe wzory sprawozdań opakowaniowych! Zmieniły one obligatoryjną dokumentację składaną do Urzędu Marszałkowskiego.

Nowe certyfikowane warsztaty online

Obowiązkowe rozliczenie
odpadów i opakowań za 2016 rok!

Unikalna, 3-stopniowa formuła:

  1. interaktywne szkolenie online z możliwością zadawania indywidualnych pytań w trakcie i po szkoleniu
  2. kompleksowy instruktaż wideo z komentarzem prelegenta do wielokrotnego odtwarzania - wypełnianie dokumentacji do UM "krok po kroku" z możliwością stopklatki
  3. komplet wzorcowo wypełnionych, najbardziej problematycznych dokumentów w sprawozdawczości i ewidencji odpadów

Dzięki unikalnej formule szkolenia online:

  • Weźmiesz udział w pełnowartościowych, 6 godzinnych warsztatach online, które dla wygody uczestników podzieliliśmy na 3 części - szkolenie online, instruktaż wideo, wzorcowo wypełnione dokumenty
  • Prześledzisz "krok po kroku" jak wypełnić poszczególne karty rocznego sprawozdania do Urzędu Marszałkowskiego za 2016 rok - podczas tradycyjnych szkoleń brakuje gotowego instruktażu do bezpośredniego wykorzystania podczas faktycznego raportowania
  • Nie umknie Ci żaden niuans - prelegent na Twoich oczach wypełni problematyczne rubryki
  • Instruktaż wideo będziesz mógł wielokrotnie odtworzyć - w przeciwieństwie do tradycyjnych szkoleń, gdzie po wyjściu z sali szkoleniowej część wiedzy umyka
  • Podczas pierwszej części - interaktywnego szkolenia online - będziesz mógł zadać prelegentowi indywidualne pytania w trakcie jak i po odbyciu się szkolenia
  • Dodatkowo po szkoleniu online otrzymasz komplet wzorcowo wypełnionych, problematycznych dokumentów wg wymogów raportowania za 2016 rok: KEO, KPO, DPO, DPR, EDPO, EDPR, sposoby dokumentowania ZSEIE i inne
  • Otrzymasz prestiżowy certyfikat sygnowany przez Redakcję Służb Utrzymania Ruchu

Uwaga! Nie przejmuj się, jeśli nie będziesz mógł wziąć udziału w szkoleniu w zaplanowanym terminie – wszystkie części szkolenia są nagrywane i będziesz mógł je wielokrotnie odtworzyć, aby w pełni skorzystać ze wszystkich wskazówek i instruktaży!

Warsztaty przygotowała i certyfikuje Rada Programowa czasopisma branżowego Służby Utrzymania Ruchu – gwarancja najwyższej jakości merytorcznej!

Czego nauczysz się podczas warsztatów online:

  • Dokładnie pokażemy, jak wypełniać sprawozdania i rozliczenia za 2016 rok – pokażemy, w  jakich sytuacjach UM może zakwestionować formularze i jak nie dopuścić do takiej sytuacji,
  • Wskażemy, na co należy uważać w nowej dokumentacji - prelegent wskaże "punkty zapalane" druków i podpowie, na co szczególnie zwrócić uwagę przygotowując sprawozdania i prowadząc ewidencję,
  • Zobaczysz praktyczny instruktaż wideo na nowych wzorach: kart ewidencji odpadów, raportów i zbiorczych zestawień w układzie: nowy druk - sposób wypełnienia - komentarz eksperta z omówieniem wyjątków i sytuacji nietypowych,
  • Podpowiemy, na co uważać w zakresie ewidencji i dokumentowania odpadów, tak by bezproblemowo przejść każdą kontrolę WIOŚ po 1 stycznia 2017 r.,
  • Podsumujemy nowe obowiązki instytucji i przedsiębiorstw wg najnowszych rozporządzeń MŚ na rok 2016/2017 - prelegent na przykładach wyjaśni nowe zapisy rozporządzeń MŚ do ustawy odpadowej na zasadzie: "jak było – jak jest".

Program

Część I

Szkolenie online

1. Prawo - zmiany prawne obowiązujące w 2016/2017 r. - odpady, opakowania, odpady opakowaniowe

Co koniecznie trzeba wiedzieć dla prawidłowej ewidencji i sprawozdania

  • Czy i  jak zmienią się wzory rocznych sprawozdań o odpadach oraz o opakowaniach i  odpadach opakowaniowych, które będą obowiązywać za rok 2016 - wyjaśnimy, na co trzeba zwrócić szczególną uwagę
  • Kto, w  jakim trybie i zakresie musi uzyskać po 1 stycznia 2016 r. - decyzje w zakresie zbierania, odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, najczęstsze problemy z  uzyskiwaniem decyzji
  • Nowa ustawa o ZSEiE od 1 stycznia 2016 r. – jak prowadzić obowiązkową dokumentację wg nowych wymogów, m.in.: nową ewidencję, zaświadczenia o zużytym sprzęcie i  potwierdzające recykling, co należy zrobić w obszarze decyzji w zakresie gospodarki odpadami,
  • Transport odpadów – kto powinien uzyskać zezwolenie na transport, zbieranie lub przetwarzanie odpadów, na co zwrócić uwagę wybierając firmę transportową,
  • Powiązanie ewidencji odpadów z ewidencją ZSEiE, opakowań, wraków pojazdów, baterii w  2016/2017 r. – na podstawie zmian w ustawie o odpadach,
  • Współpraca ze stacją odzysku – jak prawidłowo dokumentować przekazanie odpadów, czy wytwórcy grożą sankcje, jeżeli firma recyklingowa nie złoży w terminie dokumentów sprawozdawczych

2. Błędy w dokumentacji, kontrole

Obowiązki i odpowiedzialność w zakresie realizacji przepisów ustawy o opakowaniach i odpadach - zezwolenia, dokumentacja, kontrole zgodnie z wymogami na 2017 r.:

  • Co musi wytwarzający, transportujący, zbierający i przetwarzający odpady i kto, za jakie uchybienia może zostać ukarany grzywną nawet do 500 000 - jak nie dopuścić do błędów w gospodarowaniu odpadami
  • Przenoszenie odpowiedzialności za gospodarowanie odpadami - na jakich zasadach wytwórca odpadów może zlecić wykonanie obowiązku gospodarowania odpadami innemu posiadaczowi odpadów
  • Jak prowadzić odzysk i przetwarzanie odpadów w świetle nowych przepisów - kiedy dopuszczalny jest odzysk odpadów poza instalacjami
  • Pozwolenia związane z wytwarzaniem odpadów - co oznacza, że pozwolenie dotyczy odpadów powstających w związku z eksploatacją instalacji
  • Procedury wprowadzania zmian w wydanych decyzjach i związane z tym opłaty - kiedy wystarczy pismo o wprowadzeniu zmian, a kiedy wymagane jest złożenie nowego wniosku, w jakich sytuacjach organ może cofnąć decyzję, a nawet wstrzymać działalność?
  • Na co UM i WIOŚ będą zwracać szczególną uwagę podczas kontroli w 2017 r. - jakie mogą być przyczyny nieprawidłowości, kiedy i jak można się odwołać, jakie kary grożą za braki lub błędy w ewidencji i sprawozdawczości

3. Obligatoryjne prowadzenie ewidencji w 2017 r. - najnowsze wytyczne

  • Jak w I półroczu 2017 r. prawidłowo prowadzić ewidencję odpadów, tak by nie została zakwestionowana w czasie kontroli i by mieć pewność, że uwzględnia wszystkie dane niezbędne do dokonania rozliczeń za 2017
  • Zwolnienia z ewidencji i sprawozdawczości - jakie podmioty mogą prowadzić uproszczoną ewidencję wg aktualnych przepisów ustawy o odpadach oraz rozporządzenia MŚ,
  • Jak zgodnie z ustawą o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi prowadzić w 2017 r. ewidencję, na co należy zwrócić szczególną uwagę, kto będzie musiał wypełnić sprawozdania zastępujące OŚ-OP1, OPAK-1, OPAK-2, OPAK-3
  • Błędy, kwestionowane dane, kary - na przykładach druków powiemy jakie błędy najczęściej są powodem odrzucenia sprawozdań z przyczyn formalnych, kiedy UM może wezwać do korekty dokumentu.

Część II

Instruktaż wideo wypełniania sprawozdań za 2016 rok

Zasady przygotowania druków sprawozdawczych wg nowych przepisów przejściowych oraz nowego rozporządzenia dot. sprawozdań opakowaniowych (art. 237a i b)

  • Jak wygenerować poprawne sprawozdanie o odpadach do UM – na przykładach formularzy omówimy najczęstsze błędy i braki w sprawozdawczości oraz wynikające z tego kary administracyjne,
  • Jak prawidłowo wyliczyć opłatę produktową za rok 2016 r. - w oparciu o przykładowe sprawozdania dla kilku wariantów działalności wyliczymy opłatę wg starych i  nowych zasad,
  • Wzory KEO i KPO - jak po zmianach prawidłowo uzupełniać druki, jakie błędy najczęściej się w nich znajdują i jak uniknąć ich popełnienia, kiedy KPO jest nieważna lub niepotrzebna,
  • Jak prawidłowo przygotowywać dokumenty DPO, DPR, EDPO, EDPR i kto jest zobowiązany do ich wypełniania
  • Ewidencja zużytego sprzętu elektrycznego, elektronicznego, baterii, akumulatorów i  odpadów niebezpiecznych - jakie są nowości, zmiany, na jakie punkty ewidencji należy szczególnie uważać, aby poprawnie zebrać dane na potrzeby sprawozdań
  • Jak nadawać kody odpadów? Zasady klasyfikacji odpadów niebezpiecznych w firmie
  • Karta ewidencji odpadu niebezpiecznego - kogo dotyczy i jak ją wypełnić
  • Jak dokumentować postępowanie z odpadami komunalnymi
  • Jak dokumentować przekazanie odpadów osobom fizycznym
  • Którzy przedsiębiorcy mogą prowadzić ewidencję uproszczoną i na jakie fragmenty trzeba szczególnie zwrócić uwagę

Część III

Dokumenty

Po warsztatach online otrzymają Państwo komplet wzorcowo wypełnionych, najbardziej problematycznych dokumentów wraz ze wskazaniem newralgicznych zapisów w: KEO, KPO, DPO, DPR, EDPO, EDPR, a także nowe wzorcowo wypełnione dokumenty w sprawozdawczości opakowaniowej, wg przepisów i wytycznych do sporządzenia raportu za 2016 rok.

Prelegent

Mariusz Dyka
Pracownik administracji rządowej i samorządowej. Naczelnik Wydziału Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska w Starostwie Powiatowym w Gliwicach. Geolog powiatowy w Starostwie Powiatowym w Gliwicach. Doświadczony trener z zakresu ochrony środowiska, przewodniczący komisji Ekologii, członek Regionalnej Komisji ds. Ocen Oddziaływania na Środowisko. Praktyk z bogatym doświadczeniem szkoleniowym.

Dlaczego warto zaufać nowej formule warsztatów online:

 

 

Podczas tradycyjnych, stacjonarnych warsztatów umykają szczegóły – dzięki precyzyjnemu instruktażowi online będziesz mógł prześledzić niuanse każdej kampanii czy konfigurowania reklam wideo

 

Każdy uczestnik ma prawo konsultować indywidualne problemy z prelegentem całkowicie anonimowo

 

Dzięki nagrywanym sesjom w każdym momencie powrócisz do omawianych zagadnień bez żadnych ograniczeń czasowych

Opinie uczestników 1-szej edycji warsztatów:

Janusz Rudek, starszy referent, Gliwice:
"Instruktaż wideo w pełni spełnił moje oczekiwania i ułatwił mi przygotowanie sprawozdania za 2015 rok. Dostałem materiały szkoleniowe, które są dużą pomocą w codziennej pracy. Polecam!"

Teresa Jurkiewicz, specjalista ds. ochrony środowiska, Bielsko-Biała:
"Ochrona środowiska nie jest prostym zagadnieniem, dlatego bardzo się cieszę, że to szkolenie poprowadził tak kompetentny prelegent, który doskonale orientuje się w prawie! Możliwość zadawania pytań i wypełnianie problematycznych dokumentów na oczach uczestników jest naprawdę bezcenne."

Tomasz Światek, dział ochrony środowiska, Katowice:
"Szkolenie miało warsztatową formułę, nie było suchym i nudnym wykładem, więc wspólnie z uczestnikami i prelegentem mogliśmy "przepracować" najtrudniejsze dokumenty związane z raportowaniem. Każdy, kto tym się zajmuje, powinien obowiązkowo wziąć udział w tym szkoleniu!"

Termin

Warsztaty odbędą się 29 listopada 2016 r.

Kosztuczestnictwa

Koszt udziału 1 osoby w warsztatach online wynosi 799 zł + VAT. Podana cena uczestnictwa w szkoleniu dotyczy jednej osoby i obejmuje udział w 3-stopniowym szkoleniu online.

Uczestnicy otrzymają certyfikaty potwierdzające udział w szkoleniu.

Niższa cena 699 zł + VAT - na zgłoszenia nadesłane do 2 listopada 2016!

Zarezerwujmiejsce  

OtwórzFormularz Online

lubwypełnij poniższe pola

Deklarujemyudział Pani / Pana:     

Uczestnik 1.
Adres email
Stanowisko
Uczestnik2.
Adres email
Stanowisko
Uczestnik3.
Adres email
Stanowisko
Uczestnik4.
Adres email
Stanowisko
Uczestnik5.
Adres email
Stanowisko
e-mail

Potwierdzenieudziału w warsztatach wraz z fakturą
pro-forma otrzymająPaństwo drogą e-mailową.

Zamawiający:     

Imię
Nazwisko
Email
Stanowisko
Firma / Instytucja
Adres
Kod / Miejscowość-  
Telefon
Telefon komórkowy
Fax
NIP
Przedział zatrudnienia
Uwagi



Zgłoszenie udziału jest jednoznaczne ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych przez Forum Media Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13 w celach marketingowych. FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. zapewnia klientom prawo do wglądu i zmiany swoich danych osobowych. Zgadzam się na przesyłanie informacji handlowej przez FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Polska 13, za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Zgłoszenie udziału jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu sprzedaży FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.oraz z akceptacją Ogólnych warunków świadczenia usług szkoleniowych.

WARUNKIUCZESTNICTWA:

  1. Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie do FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. wypełnionego formularza zgłoszenia.
  2. Otrzymanie przez Organizatora zgłoszenia jest równoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o. a Zamawiającym i oznacza akceptację Ogólnych Warunków Świadczenia Usług Szkoleniowych FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
  3. W ciągu 3 dni roboczych od dostarczenia Organizatorowi formularza zgłoszenia, Zamawiający otrzyma na podany w zamówieniu adres mailowy potwierdzenie wpisania na listę uczestników szkolenia.
  4. Podstawę płatności za szkolenie stanowi wystawiona przez Organizatora faktura pro forma. Faktura pro forma zostanie wysyłana do Zamawiającego na podany w zamówieniu adres mailowy najpóźniej na 5 dni roboczych przed terminem szkolenia.
  5. W przypadku zgłoszenia z jednej firmy:
    • 3 osób - organizator udzieli 10% rabatu,
    • 4 osób - organizator udzieli 15% rabatu,
    • 5 osób - organizator udzieli 20% rabatu,
    • powyżej 5 osób - możliwa jest indywidualna negocjacja cen uczestnictwa.
    Uwaga! Rabaty dla zgłoszeń mnogich udzielane są od ceny podstawowej.
    Więcej informacji pod numerem telefonu: 61 66 83 141 lub: anna.cywinska@forum-media.pl
  6. Nie później niż 5 dni przed terminem szkolenia Zamawiający otrzyma informacje organizacyjne, zawierające m.in. dane o miejscu szkolenia oraz fakturę pro forma.
  7. Nieuregulowanie faktury pro forma nie jest równoznaczne z  rezygnacją z uczestnictwa w szkoleniu.
  8. W terminie 7 dni po terminie szkolenia Organizator wystawi i prześle Zamawiającemu fakturę VAT.
  9. Złożenie pisemnej rezygnacji z udziału w szkoleniu nie później niż 14 dni przed terminem szkolenia nie pociąga za sobą żadnych obciążeń finansowych.
  10. W przypadku niezłożenia rezygnacji przez Zamawiającego w regulaminowym terminie lub braku obecności uczestnika na szkoleniu, Organizator zastrzega sobie prawo obciążenia Zamawiającego pełnymi kosztami szkolenia.
  11. Organizator zastrzega sobie prawo do dokonywania modyfikacji programu szkolenia lub kongresu, w merytorycznie uzasadnionych przypadkach.

 

FORUMMEDIA POLSKA Sp. z o.o. ul. Polska 13, 60-595 Poznań
KRS nr 0000037307, Wydział VIII KRS Poznań,
NIP 781-15-51-223 REGON 631046924
Kapitał zakładowy 300 000 zł
szkolenia.e-forum.pl
Kontakt: Anna Cywińska
tel. (61) 66 83 141
email: anna.cywinska@forum-media.pl

Niniejszy e-mail reklamowy wysłany został przez Grupę MEDIUM (właściciel portali: RynekInstalacyjny.pl, Administrator24.info, elektro.info.pl, EkspertBudowlany.pl, IZOLACJE.com.pl) z siedzibą w Warszawie, ul. Karczewska 18, zgodnie z regulaminem i na zlecenie Forum Media sp. z o.o. Jeśli nie życzą sobie Państwo otrzymywać więcej podobnych wiadomości, prosimy kliknąć tutaj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz