| |
| |
|
|
|
| I | Nowy Kodeks Urbanistyczno-Budowlany – czego mogą się spodziewać uczestnicy procesu budowlanego w zakresie nowych regulacji prawnych? | |
|
| ✓ | Nowe szerokie pojęcie inwestycji – co, poza robotami budowlanymi, uznawać się będzie za inwestycje w kontekście nowego Kodeksu i jakie będzie to mieć konsekwencje dla całości procesu inwestycyjnego | |
| ✓ | Nowe regulacje – połączenie prawa budowlanego z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym – na czym polegać będą zmiany | |
| ✓ | Nowe zasady planowania miejscowego – jakie konsekwencje będzie miało wprowadzenie planów miejscowych oraz planów uproszczonych, a także specjalnych stref inwestycyjnych | |
| ✓ | Z jakich etapów będzie się składał proces inwestycyjny po zmianach w prawie | |
| ✓ | Projektowana ustawa o architektach, inżynierach budownictwa oraz urbanistach – jakie są projektowane zmiany w zakresie ich odpowiedzialności | |
|
| II | Jak zmienią się obowiązki inwestora w zakresie przebiegu procesu budowlanego | |
|
| ✓ | Jak inwestorzy będą mogli wpływać na wykorzystanie przestrzeni w gminach i uchwalanie planów zgodnie ze swoim interesem | |
| ✓ | Jakie są różnice pomiędzy instytucją zgody inwestycyjnej, a dotychczasowym pozwoleniem na budowę, zgłoszeniem, decyzją o warunkach zabudowy | |
| ✓ | Kiedy będzie można rozpocząć roboty budowlane i czego w tym zakresie będzie musiał dopilnować inwestor | |
| ✓ | Proces inwestycyjny a kategorie inwestycji – jak kategorie będą wpływać na sposób prowadzenia inwestycji. Omówimy w odniesieniu do wymogów dokumentacyjnych, formalnych i organizacyjnych | |
| ✓ | Jakie kary będą groziły inwestorowi za realizowanie przedsięwzięć niezgodnych z nowym Kodeksem urbanistyczno-budowlanym | |
|
| III | Nowa administracja inwestycyjna i organy nadzoru budowlanego | |
|
| ✓ | Z jakimi organami administracji będą mieć do czynienia uczestnicy w procesie inwestycyjnym | |
| ✓ | Projekt ustawy o organach administracji inwestycyjnej i nadzoru budowlanego – na jakich nowych zasadach będą funkcjonować organy odpowiedzialne za kontrolę procesów budowlanych w Polsce i jakie nowe uprawnienia zyskają organy nadzoru budowlanego | |
| ✓ | Czym jest milcząca zgoda i w jakiej sytuacji organy będą mogły z niej skorzystać | |
| ✓ | Nowe zasady postępowania w przypadku samowoli inwestycyjnej – w jaki sposób postępować będą organy nadzoru | |
|
| IV | Nowe decyzje uzyskiwane w procesie inwestycyjnym | |
|
| ✓ | „Plan na wniosek” i umowa urbanistyczna – nowy mechanizm przewidziany w projekcie Kodeksu Urbanistyczno-Budowlanego! O czym będzie musiał pamiętać inwestor zawierając umowę urbanistyczną, by uzyskać pozwolenie na budowę dla inwestycji głównej lub jej części i jakie możliwe zobowiązania mogą zostać na niego nałożone | |
| ✓ | Zintegrowana ocena oddziaływania na środowisko – w jaki sposób będzie można przejść od razu do fazy zgody inwestycyjnej bez konieczności wydawania decyzji środowiskowej | |
| ✓ | Decyzja zintegrowana – w jakich sytuacjach konieczne będzie jej uzyskanie i jakich formalności będzie trzeba w tym celu dopełnić | |
| ✓ | Co będzie obejmowała decyzja środowiskowo-lokalizacyjna oraz jakie będą prawa i obowiązki inwestora w postępowaniu o jej wydanie | |
|
| V | Zmiany w dokumentacji inwestycyjno-budowlanej | |
|
| ✓ | W przypadku jakich inwestycji konieczne będzie sporządzenie projektu budowlanego, w tym projektu technicznego oraz kiedy projekt budowlany będzie musiał być sprawdzony przez innego projektanta | |
| ✓ | Jakie będą nowe elementy składowe projektu budowlanego? Omawiamy, jakie powinny być wymogi względem projektu urbanistyczno-architektonicznego, projektu technicznego, opinii geotechnicznej/projektu geotechnicznego oraz charakterystyki energetycznej | |
| ✓ | Plan sytuacyjny – w odniesieniu do jakich inwestycji, przez kogo i w jakiej formie będzie musiał zostać sporządzony | |
| ✓ | Regulacje dotyczące prac geodezyjnych, czyli m.in. geodezyjne wyznaczenie obiektu w terenie, sporządzenie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej | |
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz