Oblicza nowoczesnej automatyki - targi Hannover Messe 2017 - część 1 |
|
|
W dniach 24-28 kwietnia, Hanower znalazł się w centrum zainteresowania szeroko rozumianej branży automatyki. Olbrzymie hale Hannover Messe, istnego miasta w mieście, wypełniały technologiczne nowości oraz gwar rozmów ekspertów i specjalistów z każdego możliwego sektora automatyki, przedstawicieli świata biznesu i nauki oraz mediów branżowych, wykonawców, konstruktorów, projektantów i pasjonatów. |
|
|
Modelowanie maszyn indukcyjnych w programie ATP |
| |
W programie ATP istnieje gotowy model maszyny indukcyjnej, oznaczony symbolem UM_3 [1]. Jego wykorzystanie opisano w literaturze [2, 3, 4, 5]. Wydawałoby się zatem, że zastosowanie tego modelu nie powinno stanowić problemu. Na ogół tak jest w przypadku modelowania pojedynczego silnika lub generatora. Niestety w przypadku prób analizowania współpracy 2 lub 3 maszyn indukcyjnych zasilanych ze wspólnej rozdzielni, mogą wystąpić różne trudności. |
|
|
Harmoniczne prądów w sieci zasilania z 12-pulsowymi prostownikami diodowymi |
|
|
Poprawa jakości energii elektrycznej jest dziś zadaniem ważnym, gdyż pozwala obniżyć straty po stronie dostawcy energii oraz zmniejszać zaburzenia wrażliwych odbiorów jedno- i wielofazowych z powodu ich zasilania napięciami odkształconymi. Prostowniki diodowe są dziś podstawowym przekształtnikiem przetwarzającym energię prądu przemiennego dostarczaną z sieci elektroenergetycznej na energię prądu stałego. Uzyskane w wyniku przekształceń napięcie stałe jest dalej przekształcane tak, aby zapewnić parametry zasilania właściwe dla potrzeb odbiorników. |
|
|
Napięcie zaburzeń wspólnych trójfazowych falowników i metody jego ograniczania w napędach z przemiennikami częstotliwości |
|
|
Napięcie zaburzeń wspólnych falownika [1, 2] powoduje powstawanie pasożytniczych prądów upływu doziemnego przeładowującego doziemne pojemności pasożytnicze kabla silnikowego i silnika. Napięcie zaburzeń wspólnych to niepożądany skutek stosowania modulacji szerokościowej MSI impulsów napięcia w falownikach. |
|
|
Zaburzenia doziemne przemienników częstotliwości w układach kolejowych | |
|
W napędowych przemiennikach częstotliwości pojazdów trakcyjnych (tramwaje, trolejbusy, lokomotywy) obecnie stosowane są jako zawory dwustanowe, sterowane napięciowo tranzystory mocy IGBT. Rozwój techniki mikroprocesorowej, w tym posesorów sygnałowych DSP, zmienił sposób budowy układów sterowania przekształtników energoelektronicznych. W miejsce układów elektronicznych realizujących za pomocą sygnałów analogowo-cyfrowych algorytmy sterujące przekształtników, obecnie stosowane jest oprogramowanie komputerowe sterujące procesorami sygnałowymi DSP lub sterownikami swobodnie programowalnymi PLC. Gwałtowny rozwój elementów energoelektronicznych i algorytmów sterowania silników prądu przemiennego, a w szczególności trójfazowych klatkowych silników indukcyjnych, przyczynił się do ich stosowania w napędzie taboru trakcyjnego, w miejsce silników prądu stałego. |
|
|
Nie chcesz otrzymywać od nas więcej wiadomości? W każdej chwili możesz się wypisać - klikając tutaj.
Made with ❤ in REDLINK |
| |
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz